nieuws

Scoren met streekproducten

Slagersnieuws

SLAGERSWERELD – De marketing van streekproducten staat centraal tijdens een bijeenkomst op 24 augustus. Er is in het bijzonder aandacht voor Livar, Limburgs Varken.

SLAGERSWERELD – De marketing van streekproducten staat centraal tijdens een bijeenkomst op 24 augustus. Er is in het bijzonder aandacht voor Livar, Limburgs Varken.

De bijeenkomst wordt georganiseerd door NIMA Food & Agrimarketing. Enkele jaren geleden zijn vijf Limburgse varkenshouders teruggegaan naar oude en authentieke rassen, een gezondere en veiligere voeding en een specifieke wijze van opvoeding. Zo brachten zij de ouderwetse smaak van varkensvlees weer terug. Dankzij een uniek samenwerkingsverband kunnen de Livar-varkens rondscharrelen in de abdijtuinen van het Cisterciënzerklooster in het Limburgse Echt.

Innovaties
Tijdens de bijeenkomst behandelt Jack Stroeken van Innovaction de trends in de markt van streekproducten. Hij heeft diverse initiatieven met streekproducten begeleid en er veel studie naar gedaan.

Verder vertelt Frans de Rond (voorzitter Livar) over de marketingstrategie van Livar, over ambities om een Livar-merk in de markt te ontwikkelen, het genereren van innovaties, de wens om varkensvlees op de kaart te krijgen in restaurants, de keuze voor de out-of-home markt en nog veel meer. Daarnaast geeft Ria Joosten een presentatie over het werken met streekproducten. Ook vertelt ze over de formule van het Culinair Educatie Centrum in Neer waar de bijeenkomst wordt gehouden. De bijeenkomst (aanvang 15.00) sluit met een proeverij.
Er is een optioneel voorprogramma beschikbaar met een bezoek aan de varkenshouderij. Voor inschrijving bel met NIMA in Amsterdam, Tel. (020) 503 93 00.

Reageer op dit artikel

Gerelateerde tags

Lees voordat u gaat reageren de spelregels