nieuws

Promotie Kalfsvlees op de Libelle Zomerweek

Slagersnieuws

APELDOORN – Met het thema ´heerlijk kalfsvlees: licht, mager en met eindeloze variatie- mogelijkheden’ presenteert Stichting Promotie Kalfsvlees( SPK) uit Apeldoorn zich vanaf maandag 19 tot en met zondag 25 mei 2008 tijdens de Libelle zomerweek op het Almeerder Strand.

APELDOORN – Met het thema ´heerlijk kalfsvlees: licht, mager en met eindeloze variatie- mogelijkheden’ presenteert  Stichting Promotie Kalfsvlees( SPK) uit Apeldoorn zich vanaf maandag 19 tot en met zondag 25 mei 2008 tijdens de Libelle zomerweek op het Almeerder Strand.

Voor een dagje Méditerranée  worden de lezeressen van het weekblad Libelle uitgenodigd ‘Italië’ te proeven. De Libelle zomerweek, opgebouwd met Paviljoens en een tentenkamp,  trekt  zo’n  75.000 consumenten, het merendeel vrouwen.  Het biedt een programma met vrijwel eenzelfde beursformule als de redactionele formule van het weekblad Libelle.  Het verstevigen van de band met de lezers, door kennis te maken met de redacties en columnisten, is een belangrijke doelstelling.  Maar ook voor onder andere de culinair geïnteresseerden is er een Huis, Tuin & Keuken Paviljoen met  Libelle kookdemonstraties voor het opdoen van tips en ideeën.

Chefkoks

Stichting Promotie Kalfsvlees sluit hierop aan met demonstraties en workshops over de bereiding van kalfsvlees. Afwisselend zwaaien Chefkoks Ton Boer en Huub Oudshoorn de scepter in het kalfsvleespaviljoen. Tezamen met bekende leveranciers van consumentenproducten voor in de keuken is de aankleding verzorgd en worden non-stop inspirerende presentaties gegeven. Zo levert Verstegen Spices & Sauces uit Rotterdam de finishing touch op de gerechten. Brita watertechnologie uit Eindhoven laat kennis maken met koken met gefilterd water. Electrolux( AEG) te Alphen a/d Rijn zorgt ervoor dat op de meest moderne keukenapparatuur wordt gedemonstreerd.

Voor receptuur zijn er naast de receptenboekjes met  kalfsvleesgerechten voor de bezoekers ook, zolang de voorraad strekt, de bekende vleeswaaier en het overige voorlichtingsmateriaal van het Vleesinformatiepunt te verkrijgen. De samenwerking tussen Stichting Promotie Kalfsvlees en de genoemde keukenprofessionals zal voor toekomstige beurzen met wellicht nog andere leveranciers voor de consumentenmarkt worden uitgebouwd.