nieuws

Ontbijt bij Nederlander steevast hetzelfde

Slagersnieuws

SLAGERSWERELD – De Nederlandse ontbijtgewoonten zijn hardnekkig. De Nederlandse consument begint de dag steevast met hetzelfde ontbijt. Acht van de tien Nederlanders kiest doordeweeks voor hetzelfde ontbijt. Ruim 40 procent van de Nederlanders ontbijt zelfs al meer dan tien jaar hetzelfde.

SLAGERSWERELD – De Nederlandse ontbijtgewoonten zijn hardnekkig. De Nederlandse consument begint de dag steevast met hetzelfde ontbijt. Acht van de tien Nederlanders kiest doordeweeks voor hetzelfde ontbijt. Ruim 40 procent van de Nederlanders ontbijt zelfs al meer dan tien jaar hetzelfde.

Uit het onderzoek blijkt dat brood nog steeds het meest populaire ontbijtproduct is (64 procent), gevolgd door ontbijtgranen (17 procent) en drinkontbijt (6 procent). Bijna éénderde (29 procent) van de Nederlanders ontbijt niet dagelijks.
Dit blijkt uit onderzoek van Maurice de Hond in opdracht van ontbijtgranenfabrikant Kellogg’s.Nederlanders kiezen vooral voor hetzelfde ontbijt omdat het een gewoonte is (44 procent). Ook gemak en snelheid spelen een rol bij de keuze voor hetzelfde ontbijt (23 procent). De meeste mensen (78 procent) hebben hun ontbijtgewoonten al jaren; meer dan 40 procent ontbijt zelfs al meer dan tien jaar met hetzelfde.

Weekendontbijt
Uit het onderzoek blijkt verder dat bijna een kwart van de Nederlanders ook in het weekend hardnekkig vasthoudt aan de ontbijtgewoonten. Wel ontbijten meer dan de helft van de mensen in het weekend uitgebreider omdat er meer tijd is. Voor gezinnen met kinderen geldt dit des te meer (64 procent).