nieuws

Omzetgroei na metamorfose slagerij

Slagersnieuws

VLIJMEN – Onder een dak met groentewinkel De Vitaminetuin gaat het slager Arno Derks al jaren voor de wind. Sinds 17 juni vorig jaar heeft de Vlijmense slagerij Derks een metamorfose ondergaan. Met ‘De Flying Dutchman’ als vitrine, een eigen ingang én een modernere look is de omzet sindsdien met 16% gegroeid.

Omzetgroei na metamorfose slagerij

VLIJMEN – Onder een dak met groentewinkel De Vitaminetuin gaat het slager Arno Derks voor de wind. Sinds 17 juni vorig jaar heeft de Vlijmense slagerij Derks een metamorfose ondergaan. Met ‘De Flying Dutchman’ als vitrine, een eigen ingang én een modernere look is de omzet sindsdien met 16% gegroeid.

Tijdens de Slavakto in 2009 maakte slager Arno Derks kennis met het nieuwste model vitrine van Techna Koude: de Flying Dutchman. In zijn slagerij in het Brabantse Vlijmen zou deze niet misstaan dacht de slager die sinds 1993 met zijn onderneming in het dorp is gevestigd. Derks heeft gelijk gekregen want de nieuwe inrichting legt hem geen windeieren.

Zonder betaalplateau, een vleesassortiment dat 25 centimeter hoger ligt dan voorheen en een centraal afrekenpunt was het voor de klanten aanvankelijk wennen, maar na enkele weken waren de reacties louter positief. ‘Ons contact met de klanten is verbeterd omdat met het ontbreken van een betaalplateau en de artikelen die daar op stonden de ‘obstakels’ verdwenen zijn,’ zegt hij deze maand in Vleesmagazine.

Een interview met Arno Derks in Vleesmagazine, dat morgen verschijnt.

Reageer op dit artikel

Gerelateerde tags

Lees voordat u gaat reageren de spelregels