nieuws

Nieuw spotje tegen plofkip in supermarkt

Slagersnieuws

AMSTERDAM – Wakker Dier start deze week een nieuwe tv-campagne, waarmee de stichting consumenten oproept te stoppen met het kopen van plofkip.

Nieuw spotje tegen plofkip in supermarkt

AMSTERDAM – Wakker Dier start deze week een nieuwe tv-campagne, waarmee de stichting consumenten oproept te stoppen met het kopen van plofkip.

In de tv-spot wordt de consument duidelijk gemaakt dat de goedkope kipfilet eigenlijk een dier is dat een rotleven heeft gehad.

De actie komt voort uit een schrijven van Wakker Dier aan 40 supermarkten en A-merken, met de vraag zo snel mogelijk te stoppen met plofkip. Zes A-merken, Unilever, Johma, Struik, Olvarit babyvoeding, Domino’s Pizza en Wagner Pizza stappen binnen twee jaar over op kip die voldoet aan de één ster norm van het Beter Leven kenmerk. Supermarkten verklaarden twee weken geleden echter dat ze deze stap pas in 2020 willen maken.
 

 

Reageer op dit artikel