nieuws

‘Kwaliteit en vers belangrijker dan prijs

Slagersnieuws

SLAGERSWERELD – Nederlandse consumenten vinden prijs en aantrekkelijke aanbiedingen minder belangrijk bij de keuze voor een supermarkt. Goede kwaliteit en goede versafdelingen zijn de belangrijkste factoren om voor een bepaalde winkel te kiezen.

SLAGERSWERELD – Nederlandse consumenten vinden prijs en aantrekkelijke aanbiedingen minder belangrijk bij de keuze voor een supermarkt. Goede kwaliteit en goede versafdelingen zijn de belangrijkste factoren om voor een bepaalde winkel te kiezen.

De cijfers bevestigen het vermoeden dat veel klanten de prijzenoorlog moe zijn. Onderzoeksbureau GfK uit Dongen publiceerde vorige week de jaarlijkse Keuzemotivatiebarometer Supermarkten. Het belang van lage prijzen zakte qua waardering van 7,56 naar 7,44 en daarmee op de ranglijst van twee naar drie. Aantrekkelijke aanbiedingen waren in 2005 nog goed voor een 7,44. Nu is dat nog maar 7,34. Dit betekent een daling van de vierde naar de vijfde plaats. Het belang van prijs is bij één doelgroep, gezinnen met een beperkt gezinsinkomen, echter nog altijd de belangrijkste keuzefactor. Bij welgestelde gezinnen zijn lage prijzen de op één na belangrijkste factor. Oudere klanten stellen meer prijs op een nette winkel dan gezinnen of jongeren, terwijl tweeverdieners de bereikbaarheid van een supermarkt belangrijker vinden. dan andere doelgroepen.

Reageer op dit artikel