nieuws

Jumbo lanceert nieuw slagerijconcept

Slagersnieuws

VEGHEL – Jumbo introduceert een nieuw ambachtelijk slagerijconcept onder de naam ‘World of Beef’. De nieuwe slagerij bestaat onder meer uit een assortiment Iers rundvlees, rijpingskasten in de slagerij en een vakslager die zorgt voor een ambachtelijke bereiding en het vlees vers snijdt.

Jumbo lanceert nieuw slagerijconcept

VEGHEL – Jumbo introduceert een nieuw ambachtelijk slagerijconcept onder de naam ‘World of Beef’.
De nieuwe slagerij bestaat onder meer uit een assortiment Iers rundvlees, rijpingskasten in de slagerij en een vakslager die zorgt voor een ambachtelijke bereiding en het vlees vers snijdt.

Het Jumbo filiaal in het Brabantse Schijndel heeft donderdag de primeur van ‘World of Beef’, aldus het vakblad Distrifood.
Jumbo’s slagerijconcept is uitgerust met een nieuwe grill waarin rollades, rosbief en Volwaard kippen vers voor de klant worden gegrild. Het vlees en de vleesgerechten die van deze speciale grill of uit de stoofpot komen, worden in kleine, ovenvaste schalen verpakt zodat de klant het thuis alleen nog maar hoeft op te warmen. Al het rundvlees, met uitzondering van het budgetassortiment, komt uit Ierland. 
 
Bestellijst
Bij ‘World of Beef’ kunnen klanten een bestellijst invullen en ondertussen verder winkelen, terwijl de slager werkt aan de bestelling. Zodra deze klaar is, wordt de klant omgeroepen. Jumbo is naar eigen zeggen de eerste Nederlandse supermarktketen die via deze bestelmethode werkt. 
 
Kookpannen
Ook de verkoop van kookpannen, messen, pepermolens, kookboeken en semi-professioneel kookgerei maakt deel uit van het nieuwe concept. Daarnaast voorziet ‘World of Beef in grootverpakkingen voor de horeca. Een groot deel van het assortiment zal vacuüm en in grootverbruikverpakking worden aangeboden.

Eerder dit jaar kondigde Jumbo vlees als speerpunt aan. De vestiging in Enschede had de primeur met hoogwaardig vleesaanbod die zowel consument als horeca moeten aanspreken. 
Bekijk de fotoreportage

Reageer op dit artikel