nieuws

Jumbo kiest positie topslager

Slagersnieuws

VEGHEL – Jumbo bombardeert de vleesafdeling tot speerpunt van de formule. De keten wil zich met een volledig vernieuwde slagerij positioneren als dé kwaliteitsslager van Nederland.

Jumbo kiest positie topslager

VEGHEL – Jumbo bombardeert de vleesafdeling tot speerpunt van de formule. De keten wil zich met een volledig vernieuwde slagerij positioneren als dé kwaliteitsslager van Nederland.

Dat zegt commercieel directeur Colette Cloosterman – Van Eerd tegen Distrifood (zie fotoreportage). Jumbo lanceerde de nieuwe vleesafdeling deze week in pilotvorm in de nieuwste vestiging in Enschede. De slagerij vormt het klapstuk van het vernieuwde versplein. Al het vlees – uitgezonderd kip en het Budget-label – wordt in de slagerij verwerkt. Onderdelen van de nieuwe afdeling worden de komende tijd in verschillende winkels getest. Uitgangspunt is dat het nieuwe vleesconcept de standaard wordt in alle nieuwe Jumbo’s met versplein. ‘Wij willen excelleren met ons vlees. Hoogwaardige kwaliteit van assortiment en bereidingswijze staan daarbij centraal.’
 

Vleesafdeling

Jumbo gooit de routing op het versplein om. Klanten worden voorin de winkel direct geconfronteerd met de vleesafdeling. Voornaamste noviteiten zijn het kookmeubel, de grill, de rijpingskast, het horeca-assortiment, het bestelsysteem en de non-food-collectie met kookaccessoires. Het kookmeubel wordt iedere dag gebruikt voor demonstraties, maar doet tegelijkertijd dienst voor de bereiding van vleesproducten. Deze worden vervolgens achter de schermen teruggekoeld, geportioneerd en verpakt. Jumbo hanteert rijpingskasten om het Ierse rundvlees op de winkelvloer te rijpen. Het bedrijf claimt dat dit de smaak ten goede komt. In de grill wordt zowel kip, als rund- en varkensvleesproducten bereid.

Skin-verpakkingen
Het supermarktbedrijf richt zich met het nieuwe vleesconcept behalve op consumenten ook op horeca-afnemers. In Enschede wordt de plaatselijke horeca actief benaderd om vlees in te kopen bij Jumbo. De keten heeft een breed koelmeubel met vlees in skin-verpakkingen ingericht voor deze grootverbruikers. ‘De scheidslijn tussen horeca en thuisverbruik wordt steeds dunner. We willen zowel de horeca als consumenten verleiden om producten van deze topkwaliteit te kopen’, aldus Cloosterman – Van Eerd. Anders dan C1000, dat vlees al sinds jaar en dag als speerpunt van de formule hanteert, kiest Jumbo nadrukkelijk voor een premium-aanbod. Zowel qua assortiment, presentatie en prijsstelling zit Jumbo meer op de lijn van de Grill & Steak-aanpak van Albert Heijn.

Jumbo lanceert in week 21 tevens de maaltijdmodule Jumbo Keuzemenu. Dit concept, waarbij klanten met drie maaltijdcomponenten een maaltijd tegen een vaste prijs kunnen samenstellen, vertoont sterke overeenkomsten met Albert Heijn Kies&Kook. Jumbo presenteert de componenten in het gros van de winkels in het maaltijdenschap. De rest van de winkels plaatst Keuzemenu in een speciaal koelmeubel.