nieuws

Helft consumenten bekijkt etiket

Slagersnieuws

HUIZEN – Nederlandse consumenten bekijken in bijna de helft van de gevallen het etiket voordat ze tot aankoop overgaan. In het merendeel van de gevallen snappen zij wat de fabrikant bedoelt met de informatie op het etiket.

Helft consumenten bekijkt etiket

HUIZEN – Nederlandse consumenten bekijken in bijna de helft van de gevallen het etiket voordat ze tot aankoop overgaan. In het merendeel van de gevallen snappen zij wat de fabrikant bedoelt met de informatie op het etiket.

Dat blijkt uit onderzoek van Nielsen. Het bedrijf ondervroeg ook andere Europeanen over hun aankoopgedrag en het gebruik van etiketten. Vooral inwoners van landen rondom de Middellandse Zee letten op het aantal calorieën dat een product bevat.

Nederlanders hebben weinig moeite om de informatie op het etiket tot zich door te laten dringen, maar ze kijken toch minder vaak op het infolabel dan andere Europeanen. Een derde van de Nederlanders checkt het etiket vooral op suiker, vet en calorieën.