nieuws

HBD brengt nieuwe, innovatieve bedrijven in kaart

Slagersnieuws

DEN HAAG – De innovatie in de detailhandel komt voor een belangrijk deel van kleine, nieuwe winkels. Zowel in klantbenadering, bedrijfsvoering en communicatie kan van deze kleine bedrijven veel geleerd worden.

DEN HAAG – De innovatie in de detailhandel komt voor een belangrijk deel van kleine, nieuwe winkels. Zowel in klantbenadering, bedrijfsvoering en communicatie kan van deze kleine bedrijven veel geleerd worden.

Dat constateert het Hoofdbedrijfschap Detailhandel (HBD) in zijn trendrapport dat dinsdag 24 november is gepresenteerd. De nieuwe ondernemers komen vaak van buiten de sector. Mede daardoor komen zij met geheel nieuwe winkelconcepten in fysieke winkels of op het internet.
De nieuwe kleine winkels leveren een belangrijke bijdrage aan de dynamiek in de detailhandel. Kleine, nieuwe winkels zijn niet de trend, maar zetten de trend. Dat was voor het HBD reden zich in deze winkels te verdiepen.

Het valt op dat veel van de nieuwe ondernemers niet uit de traditionele detailhandel komen. Juist daardoor kijken zij op een andere en nieuwe manier naar inkoop en verkoop en het samenspel met de klant. Zo hebben deze ondernemers over het algemeen een bijzonder goed contact met de klantengroep. Ze bieden vaak extra service, maken het kopen tot een beleving en leren van hun klanten en maken ze tot hun vrienden.

Verkrijgbaar
Het HBD-Trendrapport 2009 is verkrijgbaar in een gedrukte versie en als gratis download (via www.hbd.nl). De gedrukte versie kost € 29,95 exclusief BTW en verzendkosten. Detaillisten krijgen 25 procent korting.

 

Reageer op dit artikel