nieuws

Enkco Foodgroup ‘kiest bewust

Slagersnieuws

SLAGERSWERELD – Het nieuwe vleesconcept Fit & Good van de Enkco Foodgroup mag als eerste in de vleescategorie het ‘Ik kies bewust’ logo voeren.

SLAGERSWERELD – Het nieuwe vleesconcept Fit & Good van de Enkco Foodgroup mag als eerste in de vleescategorie het ‘Ik kies bewust’ logo voeren.

Tijdens het recente symposium ‘Gezonde vleesinnovaties: vet!’ spoorde een vertegenwoordigster van het ministerie van VWS de vleesindustrie aan om meer werk te maken van gezondere vleesproducten. Desnoods onder wettelijke verplichting.

Enkco Foodgroup in Holten neemt de maatschappelijke gezondheidsproblematiek serieus en heeft substantieel geïnvesteerd in haar nieuwe en innovatieve vleesconcept Fit & Good.

Het Fit & Good assortiment bestaat uit panklare vleesproducten met een uitgebalanceerde samenstelling van 50 procent mager rundvlees, 25 procent verse groenten en 25 procent tarwevezels.

Fit & Good bevat tussen de 6 en 7 procent vet, waarvan minder dan 2 gram verzadigd vet. Bovendien zijn de producten rijk aan Omega 3 en verrijkt met een aantal essentiële vitamines en mineralen. Omega 3 vetzuren dragen onder meer bij aan het voorkomen van hart- en vaatziekten.

Reageer op dit artikel