nieuws

C1000 geeft spotgoedkoop vlees weg

Slagersnieuws

AMERSFOORT – C1000 heeft woensdag gekruide varkensrollade in de aanbieding voor een weggeefprijs.

C1000 geeft spotgoedkoop vlees weg

AMERSFOORT – C1000 heeft woensdag gekruide varkensrollade in de aanbieding voor een weggeefprijs.

Klanten betalen voor de gekruide varkensrollade 2,50 euro. Het vlees kost doorgaans 7,98 euro per kilo. De dagaanbieding wordt dinsdag en woensdag aangekondigd in radiospots en geldt als toevoeging op de campagne ‘De beste deals bij uw C1000-slager’. Woordvoerder Rianne de Graaf van Schuitema bevestigt dat de actie als ‘extra traffic generator’ wordt ingezet. ‘Vlees is hét speerpunt van de C1000-formule. We willen ons scherpgeprijsde aanbod met deze extra actie op een verrassende manier overbrengen bij de consument. Volgende week woensdag geldt dezelfde actie met een vergelijkbaar product. In de vierde en laatste week van de beste deals-weken komen we met een andere verrassende actie.’

Schot in de roos
C1000 is het jaar 2009 vlammend van start gegaan. De Euroweken, waarbij honderd aanbiedingen voor 1 euro werden verkocht, was een schot in de roos. C1000-ondernemers bevestigen tegenover Distrifood dat de vleesactie eveneens succesvol is. Het aantal klanten ligt fractioneel lager dan tijdens de Euroweken, maar nog steeds aanmerkelijk hoger dan eind 2008. De gemiddelde besteding ligt wel beduidend onder die van de Euroweken, maar eveneens boven die van een gemiddelde week aan het einde van vorig jaar. ‘We hebben de juiste snaar geraakt bij de consument. Het is nu zaak om door te gaan met actieknallen, zodat we de nieuwe klanten vast kunnen houden’, aldus één van hen.

Impuls aan omzet
GfK Panel Services berekende dat C1000 in de eerste week van 2009 op een index van 128 zat ten opzichte van eind 2008 (voor de kerst). Cijfers van de laatste weken zijn nog niet bekend. De Graaf stelt desgevraagd dat 2009 ‘ongekend succesvol’ is begonnen. ‘Omzetcijfers geven we pas vrij in ons omzetbericht, maar de Euroweken en de vleesacties geven inderdaad een stevige impuls aan de omzet.’ Of het rendement op peil blijft, wil ze niet zeggen. ‘Daar laten we ons niet over uit.’

 

Reageer op dit artikel