nieuws

Bezoek speciaalzaak daalt

Slagersnieuws

SLAGERSWERELD – Het bezoek aan speciaalzaken neemt nog steeds af, zo blijkt uit het onderzoek Consumententrends van het Centraal Bureau Levensmiddelenhandel en het Erasmus Food Management Instituut onder ruim 1700 supermarktbezoekers.

SLAGERSWERELD – Het bezoek aan speciaalzaken neemt nog steeds af, zo blijkt uit het onderzoek Consumententrends van het Centraal Bureau Levensmiddelenhandel en het Erasmus Food Management Instituut onder ruim 1700 supermarktbezoekers.

Dit onderzoek is donderdag 8 juni gepresenteerd. De trend is al vele jaren gaande. De groep consumenten die alle boodschappen in de supermarkt doet, groeide van 15 naar 17 procent. Het bezoek aan de speciaalzaak zakte van 2,5 keer per maand vorig jaar tot 2,3 keer per maand nu. Het zijn vooral de jonge boodschappers (34 jaar en jonger) en eenpersoonshuishoudens die steeds minder bij de specialist komen. Ook veel ouderen gaan enkel nog naar de supermarkt.

Uit het onderzoek blijkt ook dat het bezoek aan de super terugloopt. Voor het eerst in vier jaar is het gemiddeld aantal supermarktbezoeken ook teruggelopen. Een gemiddelde consument bezoekt de super 2,5 keer per week. Van 2003 tot en met 2005 was dat nog 2,6 keer per week.

Reageer op dit artikel

Gerelateerde tags

Lees voordat u gaat reageren de spelregels