blog

Wat doet u in 2025?

De Slagerij

Hoe ziet de slagerij eruit in 2025? Deze vraag kwam bij mij op na het lezen van een artikel waarin topman Wouter Kolk van Albert Heijn zijn visie geeft op de Albert Heijn-supermarkt van de toekomst in 2025. Over slechts acht jaar na nu ziet hij supermarkten die per wijk, dorp of stad inspelen op de lokale marktomstandigheden. Er komt meer vers, lokaal geteeld en steeds minder uit verre landen, kwaliteit en meer bewustzijn van wat je eet. De klant neemt alleen nog genoegen met de beste kwaliteit.

Wat doet u in 2025?

Dit is dus waar Albert Heijn ook als de grootste ‘slager’ van Nederland over acht jaar wil staan. In mijn ogen een heldere visie en een streven dat past bij de tijdgeest.

De thema’s die worden benoemd zijn ook de thema’s waar wij ons als ambachtelijke slagers mee proberen te onderscheiden. Vandaar dat na het lezen van het artikel de vraag rees hoe een onderscheidende slagerij er in 2025 moet uitzien, als Albert Heijn er inderdaad in slaagt zich deze thema’s eigen te maken. Anders gezegd: met welke thema’s en kwaliteiten maken wij het verschil in 2025?

  • Als superambachtelijke specialist met een smal assortiment van onovertroffen kwaliteit, voortgebracht in het eigen bedrijf.
  • Als vers ‘breedtheater’ met een assortiment uit alle versgroepen, deels ingekocht en deels à la frontcooking.
  • Als slagerij/restaurant.
  • Als slagerij/cateraar.
  • Als internetaanbieder met aflevering on demand.
  • Als specialist in vleesvervangers en of hybride vleesproducten.
  • Als aanbieder van allergenenvrije, biologisch verantwoorde, zoutarme en caloriearme producten.
  • Als…

Welke keuzes er gemaakt worden, verschilt per situatie, maar één ding is zeker: we moeten keuzes maken. Of de hoop koesteren dat het zo’n vaart niet zal lopen. Aan u de keuze!

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels