nieuws

Vion lanceert vlees onder eigen merk

Nieuws 6959

Vion lanceert voor het eerst vlees onder eigen merk. Het barbecueproduct Tomahawk wordt begin mei gelanceerd.

Vion lanceert vlees onder eigen merk
Het logo van Vion is zichtbaar op de verpakking.

Het stuk varkensvlees aan bot heeft de vorm van een tomahawk en is kant-en-klaar gemarineerd.

Het is een pilot

Maiko van der Meer

Op dit moment voert het vleesconcern gesprekken met supermarktketens in binnen- en buitenland over opname in het schap. Vion biedt het product onder eigen merk aan, het wordt Europa-breed verkocht en het concern neemt zelf verantwoordelijkheid voor de productkwaliteit. Het betreft hier een pilot, zegt Maiko van der Meer, chief commercial officer bij Vion Pork tegen supermarktvakblad Distrifood.

Lees ook: Verrassen met bijzonder barbecuevlees

Drie smaken

De Tomahawk, een stoer barbecue-product, is er in drie smaken: Herbs de Provence, Sweet & Smokey en Hot & Spicy en weegt tussen de 300 en 400 gram. ‘Het vleesproduct kan in het vleesschap liggen, maar ook op andere plekken in de supermarkt, bijvoorbeeld bij het stokbrood en de andere barbecueproducten. Het is een premium impulsproduct’, aldus Van der Meer.

In de tweede Industriespecial van Vleesmagazine, die begin juni verschijnt, leest u een uitgebreid artikel over Vion. Nog geen abonnee? Vraag dan snel een voordeelabonnement aan.

Reageer op dit artikel