nieuws

Deelnemers mysteryshopping scoren 8,0

Nieuws 1107

Deelnemers aan het Vleesmagazine mysteryshopping onderzoek scoren gemiddeld een 8,0 op hun winkeluitstraling en -presentatie.

Deelnemers mysteryshopping scoren 8,0
Mystery-shoppers doen anoniem hun werk. Foto FDA

Eind 2016 is het Vleesmagazine mysteryshopping onderzoek van start gegaan door bureau Secret View. Het onderzoek is opgezet om slagers inzicht te geven en bewust te maken van hoe klanten de tijd in hun winkel ervaren.

De voorlopige resultaten laten zien dat over het algemeen goed gescoord wordt, met een gemiddelde score van een 8,0. Met bijverkoop en de promotie van aanbiedingen is echter nog veel te winnen.

Gemiste kansen

Ondanks de ruime voldoende werd slechts in 24% van de gevallen een poging gedaan tot bijverkoop en in slechts 16% van de gevallen werden aanbiedingen of acties gepromoot. Dat is een gemiste kans volgens Secret View, wetende dat een klant die een prettige tijd ervaart eerder bereid is om meer uit te geven. Slagers kunnen op dit gebied nog kansen benutten.

Het tonen van betrokkenheid bij de aankoop van de klant is iets waarmee de medewerker uitgebreide productkennis kan laten zien. Bovendien zal een klant dit voelen als persoonlijke aandacht en dit wordt gewaardeerd. Uit het mysteryshopping onderzoek blijkt vooralsnog dat de betrokkenheid maar in 32% van de gevallen wordt toegepast.

Begroeting bij binnenkomst

Zo’n mooi cijfer als een 8,0 komt natuurlijk niet uit de lucht vallen. Er zijn dan ook veel positieve trends te bespeuren. Zo maken de medewerkers in 100% van de gevallen een verzorgde en professionele indruk. Ze stonden ook in 96% van de gevallen met een positieve instelling in de winkel en ook de winkeluitstraling en verzorging scoort hoog. Tot slot werden klanten in 96% van de gevallen op een correcte en vriendelijke wijze gegroet. ‘Dit is belangrijk, want het maakt de kans een stuk groter dat de klant de winkel verliet met een goed gevoel en een glimlach.’

Ook een mysteryshopper ontvangen?

Wilt u ook weten hoe uw winkel scoort en waar de verbeterpunten liggen, om zo uw omzet te kunnen verhogen?Na afloop kunt u de resultaten van de mysteryvisit(s) via een persoonlijk online dashboard bekijken en vergelijken met het branchegemiddelde.

Schrijf u dan in voor een mysteryvisit

Reageer op dit artikel