nieuws

Supers voegen flink meer Beter Leven toe aan assortiment

Nieuws 36

Het gewogen gemiddelde aanbod van varkensvlees met het Beter Leven-keurmerk is in 2016 gegroeid van 37 naar 55 procent. Aan het eind van het jaar had Albert Heijn, met 66 procent van het assortiment, relatief het meeste gecertificeerde varkensvlees in het schap ligen. De marktleider ondernam daartoe een eindsprint in de laatste maand.

Supers voegen flink meer Beter Leven toe aan assortiment

Dat blijkt uit de Varkensvlees Monitor zoals die maandelijks door actiegroep Varkens in Nood wordt verspreid. De instantie wijst erop dat de eerdere doelstelling om al in 2015 tot 100 procent gecertificeerd vlees te verkopen ook een jaar later nog bij lange na niet wordt gehaald. In december voerde Albert Heijn het percentage met 9 procent op.

Hoogvliet staat nog altijd onderaan de ranglijst. In december was slechts 13 procent van het assortiment varkensvlees voorzien van het Beter Leven-keurmerk. Plus (29%), Jan Linders (32%) en Emté (32%) staan ook onderaan in de gepubliceerde lijst. Lidl (61%) en Jumbo (55%) staan het dichtst bij Albert Heijn.

Reageer op dit artikel