nieuws

VIP 2016 een groot succes

Nieuws

Het door Versplatform georganiseerde VIP (Vers Inspiratie Platform), dat in Nijkerk op maandag 7 en dinsdag 8 maart plaatsvond, is een groot succes geworden. Twee dagen lang konden bezoekers uiteenlopende workshops bijwonen, zich laten inspireren door de vele exposanten en genieten van proeverijen.

VIP 2016 een groot succes
Versplatform

Topkok Rudolph van Veen heette de gasten een speciaal welkom. Tijdens de plenaire presentatie wees hij de aanwezigen met een vleugje humor en originele voorbeelden op het belang van beleving, met een andere blik inspiratie vinden, ‘gastvrijheid’, de smaak van morgen en eenvoudigheid.
Rudolph sloot af met een bijzondere boodschap; ‘Neem dagelijks je portie Motivatie & Mentaliteit’. Na dit speciale welkom konden de gasten genieten van een gezamenlijke lunch, waarna het middagprogramma van start ging met diverse workshops.

Voor ieder wat wils
Op maandag vonden diverse activiteiten plaats van de Vispiratiedagen, zoals de speciale Refish-wedstrijd. Bezoekers konden op de maandag ook hun kunsten vertonen bij het haring snijden en Arie Kuit gaf op beide dagen meerdere keren een boeiende workshop over visfileren. Ook kon men workshops bijwonen over speciale hapjes van Pidy, de lekkere combinaties van wraps en sauzen van Dollie Saus en Rudolph van Veen trok veel bekijks met een workshop waarin hij liet zien hoe je snel een paar heerlijke gerechten kan maken. Zoals de door hem gemaakte ‘Filosoof’ en ‘Zalmkedgeree’.

Introductie lokale versheld
Organisator Versplatform speelde groots in op de ‘lokale versheld’ met haar nieuwe huisstijl en aanpak. Door middel van complete winkelondersteuning gestoeld op zes v’s: verhaal, voorlichting, vakmanschap, verbetering, verbinding, voordeel, kan de versspecialist lokaal succes behalen. Oftewel een lokale versheld worden.

Veel inspiratie
Tijdens VIP 2016 konden de gasten verder terecht voor veel inspiratie en kennisdeling bij de vele toeleveranciers uit de versbranche, die ieder hun diensten en producten presenteerden en inspeelden op ‘de smaak van morgen’. Op het speciale barbecueplein kon men terecht voor de nieuwste ontwikkelingen op het gebied van barbecue en grill. En er was volop gelegenheid om vragen te stellen aan de verschillende barbecuemasters.

Vleesmagazine maakte een fotoreportage op de beurs. Bekijk deze hier.

Reageer op dit artikel