nieuws

Parma Promotie week voor slager

Nieuws

Consorzio del Prosciutto di Parma (CPP), het Parma-promotiebureau, houdt van 19 tot en met 24 november een actieweek om haar beroemde Italiaanse ham onder de aandacht te brengen.

Parma Promotie week voor slager

Iedere slager kan meedoen door zich voor 1 november op te geven. Dat kan op de komende slagersbeurzen, via leveranciers of rechtstreeks via het CPP. Bij bestelling van een originele Parmaham ontvangt iedere deelnemer een gratis promotiepakket en maakt daarbij kans op een gratis demonstratie.

Henk van het Slot van Keurslagerij Groeneweg in Wassenaar organiseerde onlangs een Parma-demonstratie. ‘Ter plekke demonstreren en laten proeven biedt unieke verkoopmogelijkheden’, vertelt Van het Slot. ‘De demonstratrice van het Consorzio, Tina Rosema, gaf veel informatie. Ze sneed de Parma op een oude Berkel handsnijmachine en alleen dat al bood volop bekijks. Het resultaat was dat het overgrote deel van de proevers Parma kocht.’

Leven in de brouwerij

De belangstelling was overweldigend, mede door de advertentie die Keurslagerij Groeneweg plaatste om de demonstratie aan te kondigen. De omzet steeg die dag met circa 30 %. Toch vindt de ondernemer de extra omzet niet het belangrijkste. ‘Het gaat om leven in de brouwerij, meer mensen over de vloer en lachende gezichten.’ Het promoten van topproducten als de Parmaham versterkt het ambachtelijke imago van de vakspecialist die wars is van neppers en staat voor de kwaliteit die hij verkoopt.



Voor meer informatie en aanmelden kan gebeld worden met Jacques van der Bent van het Consorzio. Tel. 06-24246125.

Fotobron: Flickr (Elin B)