nieuws

Meesterslagers op trendtour

Nieuws

Leden van de Vereniging Nederlandse Meesterslagers hebben begin oktober een trendtour door Amsterdam gemaakt.

Meesterslagers op trendtour

In samenwerking met Shoot My Food is een fietsroute uitgezet langs op food gerichte speciaalzaken en winkelconcepten met een verhaal laat Ronald Kroezen namens de Meesterslagers weten. ‘Doel van de tocht was inzicht te krijgen in nieuwe trends en verhalen achter concepten en er mogelijk iets er uit halen dat toepasbaar is in de eigen slagerijen.’ Zo werden onder andere een e-nummervrije supermarkt, een restaurant met alleen gehaktballen als vlees op de kaart, een groentesjamaan die geneest met natuurlijke vitaminen en de pilotstore van Starbucks bezocht. Gedreven gaven de ondernemers uitleg over hun filosofie, concept, marketing en doelgroep. De dag werd afgesloten met een diner in een restaurant dat werkt volgens het Nose-to-Tail concept; alles van het dier, van kop tot staart, wordt verwerkt in de menukaart.

Reageer op dit artikel