nieuws

Vleesbedrijf berispt voor bloot op auto’s

Nieuws

BÖNNIGHEIM – De Duitse reclamecodecommissie heeft de Duitse vleesgroothandel G&M Fleischwaren op de vingers getikt voor de blote vrouw die het wagenpark siert.

Vleesbedrijf berispt voor bloot op auto’s

BÖNNIGHEIM – De Duitse reclamecodecommissie heeft de Duitse vleesgroothandel G&M Fleischwaren op de vingers getikt voor de blote vrouw die het wagenpark siert.

Volgens de Deutscher Werberat worden vrouwen vergeleken met vers vlees en dat is vrouwonvriendelijk. Het bedrijf weigert echter de afbeelding van de auto’s te verwijderen. Wel is het stempeltje op de arm van de vrouw inmiddels verdwenen. Daar stond op ‘Gecontroleerde kwaliteit G&M’.

De afbeelding gaat vergezeld van de toch wel vrouwvriendelijke tekst dat schoonheid van binnen zit. Van de klachten die de commissie ontving, had 41 procent betrekking op vrouwonvriendelijke advertenties.

Lees ook:
G&M haalt bloot tóch van auto’s (15 september 2008)

Peta gebruikt vrouwen als vlees (17 juli 2007)

‘Gluren’ kost Tönnies 80.000 euro (15 september 2008) 

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels