nieuws

VanDrie Group zet in op groei convenience producten met JAN

Marktberichten 283

De VanDrie Group lanceerde tijdens de internationale voedingsmiddelenvakbeurs SIAL in Parijs haar nieuwe merk JAN voor convenience producten. Onder het merk vallen producten als de kalfsburger en pulled kafsvlees. De VanDrie Group wil later nog meerdere gemaksproducten toevoegen aan het assortiment van JAN.

VanDrie Group zet in op groei convenience producten met JAN
VanDrie Group

‘We merken dat de consumenten minder vlees eten en tegelijkertijd kritischer zijn en zoeken naar producten die passen binnen een gezond en gevarieerd dieet. Consumenten vragen vervolgens ook meer naar gemakkelijk te bereiden producten. Met de introductie van ons convenience merk willen we op deze trends een antwoord geven. Naast onze meer traditionele producten, geven we met JAN gehoor aan de vraag die bij deze tijd past’, aldus Henny Swinkels (Director Corporate Affairs VanDrie Group).

De producten bestaan uit kwalitatieve vleesdelen zoals de schouders en nek voor de kalfsburger, bevatten minder zout, hebben een uitgebreide productverantwoording en via een QR-code kunnen consumenten nadere informatie over JAN inzien. Het merk wordt wereldwijd uitgerold. Swinkels: ‘Het is een fantastische uitdaging om dit binnen de VanDrie Group op te pakken. Wij willen overal ter wereld consumenten kennis laten maken met ons kwaliteitskalfsvlees, dat op een verantwoorde en diervriendelijke wijze is geproduceerd.’

JAN

Er liggen meerdere redenen te grondslag voor de naamskeuze JAN. ‘Jan is een oer-Hollandse naam met een rijke historie. Jan staat namelijk voor de familiegeschiedenis van de VanDrie Group. Het was Jan van Drie sr. die, met het eerste kalf dat hij kocht, heeft gezorgd voor de manier waarop de moderne Nederlandse kalverhouderij nu werkt en eenieder kan genieten van het meest smaakvolle en beste kalfsvlees.’

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels