nieuws

AH breidt fors uit in biologische vleeswaren

Industrienieuws

Albert Heijn breidt het assortiment biologische vleeswaren stevig uit. Recent stroomden elf nieuwe producten in, terwijl over anderhalve maand nog zo’n uitbreiding plaatsvindt.

AH breidt fors uit in biologische vleeswaren

Dat bevestigt een woordvoerder van Albert Heijn tegenover Distrifood. De uitbreiding past in het beleid van de marktleider om sterker in te zetten op biologisch assortiment onder het eigen huismerk. Vorig jaar werd het biologische assortiment bij Albert Heijn verdubbeld en ook dit jaar wordt het aanbod uitgebreid.

Kipleverworst

Enkele weken geleden stroomden bij veel winkels al biologische varianten in van gerookte kipfilet, yorkham, ontbijtspek, kipleverworst,  filet americain en nog zes andere producten. Kipleverworst ligt bij  772 vestigingen van Albert Heijn en heeft daarmee de breedste distributie gekregen van de nieuw toegevoegde producten. Biologische carpaccio is met 95 supermarkten het minst wijdverbreid verkrijgbaar.

Nog tien producten

‘Over ongeveer anderhalve maand gaan we nog ongeveer tien biologische vleeswarenartikelen toevoegen’, zegt Dagna Hoogkamer van  Albert Heijn in een toelichting. De exacte distributie daarvan is nog niet bekend. ‘Het zal dan onder meer gaan om rosbief, gebraden gehakt, paté en ossenworst’, voegt de AH-woordvoerder hier nog aan toe.

 

Reageer op dit artikel

Gerelateerde tags

Lees voordat u gaat reageren de spelregels