nieuws

Vleeswaren met groente en zuivel winnaar Jumbo Huismerk

Industrienieuws

Vollebregt Fresh Company is met het product gezondere vleeswaren winnaar geworden van de jaarlijkse Jumbo Huismerk Lab 2015. Het prijswinnende product bestaat voor maximaal vijftig procent uit vlees en voor de andere helft uit groentes en zuivelproducten. De gezondere vleeswaren kunnen gegeten worden als broodbeleg, borrelhap of als gezonde snack. Binnenkort wordt het product opgenomen in het vleeswarenschap van Jumbo.

Vleeswaren met groente en zuivel winnaar Jumbo Huismerk
Colette Cloosterman-van Eerd (directeur Formule & Innovatie) en Ed van de Weerd (directeur Commercie) feliciteren familiebedrijf Vollebregt Fresh Company met het winnen van Jumbo Huismerk LAB 2015. Foto: Jumbo

Directeur Formule & Innovatie Colette Cloosterman-van Eerd over het winnende product: ‘De gezondere vleeswaren van Vollebregt Fresh Company zien wij als het meest innovatieve product van alle inzendingen. De vleeswaren spelen niet alleen in op een gezonder eetpatroon, maar eveneens op toekomstige trends waarbij vlees steeds minder een prominente rol heeft en groente een steeds grotere rol krijgt. Daarnaast is het product ook zeer smaakvol en dat is zeker niet onbelangrijk. Al met al een terechte winnaar!’

Met behulp van het Huismerk Lab, dat dit jaar als thema heeft ‘gezonder eten en leven’, wil Jumbo het huismerkassortiment gezonder maken. Het bedrijf heeft leveranciers aangemoedigd om nieuwe en innovatieve producten op dit gebied te ontwikkelen. Uitgangspunt bij de ontwikkeling van nieuwe gezonde producten is dat ze ‘net zo goed of beter dan het A-merk zijn’ en ‘minstens zo aantrekkelijk voor de klant’.

Kritische jury

De top 50 van de ingezonden producten werd tijdens een speciale proefmiddag, de Monsterdag, beoordeeld en bekeken door een testpanel. Alleen de allerbeste innovaties gingen door naar de Finaledag. Daar beoordeelde een kritische jury, met onder meer leden van de directie van Jumbo, het Voedingscentrum, HAS Hogeschool en Centraal Bureau voor de Levensmiddelen (CBL) of de inzending op een makkelijke manier bijdraagt aan een gezonder eetpatroon. Ook de verpakking en presentatie speelde een belangrijke rol in de beoordeling.

Colette Cloosterman-van Eerd is enthousiast over de producten die werden ingebracht bij het Huismerk Lab: ‘Ze waren bijna allemaal zonder uitzondering smaakvol en innovatief. We willen bij Jumbo gezond eten voor iedereen bereikbaar en betaalbaar maken. Dankzij het Huismerk Lab kunnen we nóg beter inspringen op de wensen van onze klanten.’

Reageer op dit artikel