nieuws

Samenwerking VanDrie Group en UIR

Industrienieuws

De Nederlandse kalverintegratie VanDrie Group gaat de samenwerking aan met de Unione Italiana Ristoratori (UIR) om haar positie in Italië te versterken.

Samenwerking VanDrie Group en UIR

De VanDrie Group, met een omzet van ruim 2 miljard euro en 25 bedrijven waaronder drie in Italië, heeft ook besloten om in Italië een communicatiecampagne op te starten die is gericht is op kalfsvlees als klassiek onderdeel van de Italiaanse voedselcultuur. In de campagne wordt met moderne communicatiemiddelen gericht op productvoorlichting en –informatie om de consument sneller van dienst te zijn. De focus ligt voornamelijk op de jongere generatie.

Partnerschap
De eerste stap in deze richting is de aankondiging van het partnerschap met de UIR. De UIR is een samenwerking tussen de beste restaurants en chef-koks van Italië en is gericht op het bevorderen van de kwaliteit van Italiaanse restaurants. Met dit partnerschap grijpt de VanDrie Group terug op de historische basis van de regionale Italiaanse keuken maar wel met een moderne en creatieve twist en met speciale aandacht voor de gewoontes en levensstijlen van de jongere generatie.
“Wij zetten ons in om de verschillende behoeften van onze klanten, variërend van moderne distributieketens tot toprestaurants, steeds beter te vervullen. Samen met de UIR investeren we flink in de Italiaanse markt en brengen we kalfsvlees op een moderne manier dicht bij de Italiaanse consument. We merken dat de laatste jaren de Italiaanse vraag naar vlees, zo ook kalfsvlees, onder druk staat. We zijn ervan overtuigd dat een proactieve, moderne communicatiestrategie er aan bijdraagt om de positie van kalfsvlees te consolideren en te versterken”, zo zegt Henny Swinkels, Director Corporate Affairs VanDrie Group.

Reageer op dit artikel