nieuws

BKC International wil doorgroeien

Industrienieuws

In het Duitse Legden slacht kalfsvleesbedrijf BKC International uit Olst tussen de 1200 en 1400 kalveren per week. Dit moet op korte termijn naar 2000 rosé’s vindt directeur Maikel Speijers.

BKC International wil doorgroeien

De slachterij in de Duitse deelstaat Noordrijn Westfalen  is sinds 1 december van dit jaar in eigendom van het kalfsvleesbedrijf waar alles net een beetje anders gaat dan dat de vleeswereld gewend is. Zo kocht het bedrijf onlangs een biovergister voor 950.000 euro en houdt het jaarlijks een Golden Trophy Party. Een bewuste keuze en bedoeld om op te vallen.‘Kalfsvlees is in ons land tamelijk onbekend. Het is een exclusief stukje vlees dat voornamelijk geëxporteerd wordt. We staan als Nederland op de derde plaats als kalfsleverancier van Europa, maar hier wordt het vlees te weinig gegeten. De consument wordt onvoldoende voorgelicht. Wij willen daar verandering in brengen door ons bedrijf veel en opvallend in de picture te zetten,’ legt Maikel Speijers (foto) uit. ‘De vleeshandel is al veertig jaar hetzelfde.’



Lees het hele artikel in de industrie-special bij Vleesmagazine die 18 december verschijnt.

Reageer op dit artikel

Gerelateerde tags

Lees voordat u gaat reageren de spelregels