nieuws

Wielrenner Tom Boonen stuwt omzet vleeswaren op

Industrienieuws

Tom Boonen promoot Vlaamse vleeswarenMOL – Hoofden van populaire sportmensen op producten plakken, verkoopt. Dat heeft het Vlaamse vleeswarenbedrijf Van Baelen uit Mol de laatste weken in ieder geval ondervonden. Sinds wielrenner Tom Boonen de pakjes siert, steeg de omzet tot 40 procent.

Van Baelen lanceerde met Fresty Fresh een heuse Boonen-vleeswarenlijn. ‘De voorverpakte vleeswaren waren al een groeimarkt, als je daar dan ook nog eens de kop van Boonen op plakt, is het helemaal bingo’, zegt woordvoerder Danny van Baelen in de Vlaamse krant Sportwereld.

De zaken gaan zelfs zo goed dat de Kempense worsten van hetzelfde bedrijf ‘zelfs in Wallonië’ aan de man worden gebracht, aldus Van Baelen.

Voor hoeveel geld Tom Boonen zijn naam aan Fresty Fresh heeft verbonden, is onbekend. Wel zegt Danny van Baelen een jaar de tijd te hebben om Boonens vraagprijs terug te verdienen. In september brengt het bedrijf ook Tom Boonensoep op de markt.

De Nederlandse vleeswarenfabrikant Zwanenberg strikte vorig jaar schaatser Mark Tuitert en hockeyster Fatima Moreiro de Melo voor haar Linera-lijn. De sporters promoten de slanke lijn vleeswaren echter niet actief op de pakjes.

Reageer op dit artikel