nieuws

Wessanen houdt vast aan klassieke snacks

Industrienieuws

UTRECHT – Wessanen trekt vooralsnog geen conclusies uit de dalende markt in klassieke snacks. Volgens woordvoerster Aletta van Stee nemen kroketten en frikandellen nog steeds een belangrijk omzetaandeel in binnen snacks totaal van Wessanen-dochter Beckers.

‘We hebben in klassieke snacks zoals kroketten en frikandellen een sterk merk met Beckers. De markt is echter wel gedaald, terwijl die voor exotische snacks stijgt. Vandaar dat we onze inspanningen op gebied van productontwikkeling met name hebben gericht op onze Beckers World-range.’

De exotische snacks van Beckers

Vooralsnog wordt voor de Beckers-snacks geen uitgebreide reclame gemaakt op radio en televisie. De snacks zullen vooralsnog alleen op de winkelvloer worden ondersteund. Wel zal het bedrijf in het najaar een aantal producten toevoegen aan de World-range. Het gaat hierbij onder meer om een ‘Europese snack’.

Van Stee erkent dat het merk Beckers een sprong moet maken naar premium snacks. ‘Het zal even duren voordat consumenten Beckers ook associëren met meer exotische snacks in een hoger prijssegment.’

Lees ook:
Wessanen heeft last van ‘krokettenmalaise’

Reageer op dit artikel