nieuws

Wakker Dier breidt kipcampagne uit

Industrienieuws

AMSTERDAM – Wakker Dier breidt haar strijd tegen kippenvlees uit.

Wakker Dier breidt kipcampagne uit

AMSTERDAM – Wakker Dier breidt haar strijd tegen kippenvlees uit.

Vrijdag diende de stichting een klacht in bij de Reclame Code Commissie tegen de reclames van de kippensector. De campagne met de slogan ‘Kip. Het meest veelzijdige stukje vlees’ is volgens Wakker Dier misleidend en ongepast.

Campagne
Vorige week startte de dierenrechtenorganisatie al een campagne op de radio onder de titel ‘Kip. Het meest mishandelde stukje vlees’.
Het Productschap Pluimvee en Eieren (PPE) heeft Wakker Dier gesommeerd de actie te beëindigen. Onder meer omdat de organisatie misbruik maakt van de auteursrechtelijk beschermde melodie en slogan en daarmee mensen op het verkeerde been zet.

Vertrouwen
Wakker Dier heeft vrijdag in een fax aan het PPE laten weten niet van plan te zijn om te stoppen met de campagne. Een dreigende rechtszaak ziet Wakker Dier met vertrouwen tegemoet. ‘De vleessector heeft geen poot om op te staan, dit is een parodie en dat mag’, verklaarde een woordvoerder.

Lees ook:
Sector niet blij met anti-kipcampagne Wakker Dier (14 juli 2008)
Peuterprotest tegen plofkip zet kwaad bloed (15 augustus 2007)

Kijk in ons nieuwsarchief voor:
Alle berichten over kip en Wakker Dier

Reageer op dit artikel

Gerelateerde tags

Lees voordat u gaat reageren de spelregels