nieuws

Vleeswarenfabriek gaat ook chocoladefiguren maken

Industrienieuws

Het aantal producten van Feldhues wordt de komende jaren uitgebreidMETELEN – Vleeswarenfabrikant Feldhues, onderdeel van Henri van de Bilt, past haar technologie die ze gebruikt voor de overbekende figuurworst (Billy Bär) binnenkort ook toe op chocolade. Dat Frans Egberts van Henri van de Bilt deze maand in het vakmagazine Meat & Meal.

De uitbreiding van het assortiment is een direct gevolg van de overname van Feldhues en Fedelco, vorig najaar door Henri van de Bilt. ‘De voordelen van de overname zijn groot. We hebben nu meer mogelijkheden om nieuwe producten te te maken’, zegt directielid Bernhard Feldhues.

Een van die producten zijn figuur-chocoladeplakjes, a la Billy Bär. De eerste introductie is in september tijdens de beurs Intermeat in Düsseldorf.

Egberts verwacht de komende jaren veel omzet te halen uit vlees- en foodproducten voor kinderen. ‘Deze markt is heel heftig en wordt alleen maar groter.’ Overigens is de fabrikant ook bezig met het ontwikkelen van typische seniorenvleeswaren.

Het bedrijf heeft inmiddels 40 beeldmerken voor figuurworst, -kaas en -chocolade laten vastleggen.

feldhuesdirectie.jpg

Op de foto van links naar rechts: Frans Egberts, Peter Schilling en Bernhard Feldhues

Lees het volledige artikel in Meat & Meal nr. 5.

Reageer op dit artikel