nieuws

Vlees moet in transparante verpakking

Industrienieuws

DOETINCHEM – Consumenten willen vlees in een transparante verpakking, met zo min mogelijk afleidende informatie.

Vlees moet in transparante verpakking

DOETINCHEM – Consumenten willen vlees in een transparante verpakking, met zo min mogelijk afleidende informatie.

Dat blijkt uit een consumentenonderzoek van het LEI naar de beleving van vlees in de supermarkten. De resultaten van het onderzoek zijn te lezen in de nieuwste editie van het vakblad Meat & Meal (maart 2008).

Het LEI deed het belevingsonderzoek om vast te stellen wat een optimale inrichting is van het vleesschap in de supermarkten en welke associaties consumenten met vlees hebben.

Schaaltjes
Witte bakjes, zoals C1000 heeft, geven het vlees soms een te rood uiterlijk, vinden consumenten. Groene bakjes zorgen voor een minder massaal uiterlijk en zwarte bakjes geven het vlees een smakelijk en luxe uiterlijk. Belangrijk is ook dat vlees wordt gepresenteerd in transparante verpakkingen met zo min mogelijk afleidende informatie, stelt het LEI.

Retailers moeten de kleuren van de bakjes dan ook afstemmen op de associatie die de consument bij de bewuste supermarkt heeft.

Het volledige artikel ’De beleving van vlees’ is te lezen in Meat & Meal 2 (maart 2008)

Bekijk hier het onderzoek (pdf)

Lees ook:
‘Alleen echte man eet vlees’ (15 november 2007)
Twee jaar oud vlees blijft rood in CO-verpakking (14 november 2007)

Kijk ook in ons nieuwsarchief voor:
Alle berichten over vlees in supermarkten

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels