nieuws

Vegafabrikanten liften mee met Valess

Industrienieuws

Valess hielp de vega-fabrikanten aan omzetWOERDEN – De introductie van Valess heeft de producenten van vleesvervangers geen windeieren gelegd. Veel fabrikanten die vegetarische producten maken, liften mee op het succes van Valess. Dat bevestigt ook commercieel directeur Frans Bremmer van Enkco Food Group in Holten.

Campina, dat Valess vorig jaar februari op de markt bracht, stak afgelopen jaar drie miljoen euro in de marketingactiviteiten van de vleesvervanger op basis van zuivel. Afgelopen jaar werden er 4,5 miljoen bakjes van verkocht. Gemiddeld kocht iedere gebruiker vijf keer een product van Valess. Komend jaar worden opnieuw miljoenen gestoken in het succesnummer van Campina.

Veel producenten van vleesvervangers konden zonder daar veel voor te doen meeliften op de campagnes en de publiciteit rondom Valess. Enkco Food Group in Holten dat komend jaar veel geld gaat steken in de ontwikkeling van haar eigen vleesvervanger onder de merknaam Vivera, beaamt dit. Mensen zijn door Valess massaal gewezen op de mogelijkheid van een goede vleesvervanger. Daardoor is de drempel om ook andere vegetarische producten te kopen verlaagd. Commercieel directeur Frans Bremmer van Enkco verwacht veel omzet te kunnen maken op Vivera. ‘Consumenten leven gezonder en willen niet meer elke dag vlees op het bord. Als je dan komt met een smakelijke vervanger, dan valt daar veel aan te verdienen de komende jaren.’

Campina verwacht overigens pas in 2007 winst te kunnen maken op Valess.

Reageer op dit artikel

Gerelateerde tags

Lees voordat u gaat reageren de spelregels