nieuws

Van Dobben claimt succes in bitterballenstrijd

Industrienieuws

AMSTERDAM – Royaan (fabrikant van Van Dobben) zegt in een jaar tijd 25 procent meer kroketten en 46 procent meer bitterballen verkocht te hebben.

Van Dobben claimt succes in bitterballenstrijd

AMSTERDAM – Royaan (fabrikant van Kwekkeboom en Van Dobben) zegt in een jaar tijd 25 procent meer kroketten en 46 procent meer bitterballen verkocht te hebben.

De verkopen van concurrenten zoals Royaal Wessanen (Beckers) en Ad van Geloven (Mora) lopen volgens de Telegraaf ver achter bij die van Royaan.

Vooral de bitterballen van Van Dobben verkopen goed, meldt het bedrijf. Het merk won, volgens de Telegraaf, marktaandeel ten koste van zowel Mora als van de huismerken.

‘Verkoop bijna verdubbeld’
‘Nog even en we hebben de verkoopcijfers verdubbeld vergeleken met een jaar geleden’, zegt Olaf Noorman van Royaan. ‘Je mag wel zeggen dat de concurrentiestrijd hevig is.’

Directeur Rik Riezebos van kennisinstituut Eurib zegt in de krant dat de winst van Van Dobben past in de trend dat de A-merken het weer goed doen in de supermarkt.

Noorman zei eerder in Snackkoerier dat het bedrijf profiteert van de gezondheidshype.

‘Echt genieten’
‘Gezond eten wordt steeds belangrijker. Dat betekent dat mensen bewuster eten. Niet meer even snel een kroket naar binnen werken, maar echt genieten. En dan kiezen ze eerder voor een kwaliteitsmerk.’

Het bedrijf verwacht de komende vijf jaar twee keer zoveel kroketten te verkopen.

Lees ook:
Nieuwe kindersnacks bij Mora (25 februari 2008)
Van Dobben maakt de grootste (5 oktober 2007)
Buitenhuis neemt Van Dobben/Kwekkeboom over (8 juni 2007)
Wessanen op oorlogspad (9 mei 2007)
Beckers snackfabriek Tilburg sluit (13 april 2007)
Ad van Geloven had geen interesse in snacks Wessanen (13 april 2007)

Kijk in ons nieuwsoverzicht voor:
Alle berichten over kroket
Alle berichten over bitterbal
Alle berichten over Van Dobben

Reageer op dit artikel

Gerelateerde tags

Lees voordat u gaat reageren de spelregels