nieuws

Tyson Foods gaat consument sms’en

Industrienieuws

Sms wordt door Tyson Foods ingezet om consument te bereikenSPRINGDALE – De Amerikaanse vleesgigant Tyson Foods heeft de sms ontdekt. Na een meer dan succesvolle sms-actie tijdens het Amerikaanse kampioenschap turnen dat door Tyson werd gesponsord, heeft het bedrijf besloten dit moderne middel vaker in te zetten.

Tijdens het evenement kon het publiek wereldkampioene Chellsie Memmel een sms’je sturen om haar succes te wensen. Wie hieraan meedeed maakte kans op VIP-plaatsen in de turnhal.

Gedurende het kampioenschap werd iemand uit het publiek gebeld door Memmel om te vertellen dat hij had gewonnen. De winnaar mocht de rest van het kampioenschap in gezelschap van de turnster de wedstrijden verder bekijken. Alle andere sms’ers kregen een bedankje teruggestuurd.

Tyson die ook sponsor is van het Olympisch Team voor de Spelen van 2008, spreekt van een enorm succes en wil het moderne telecommunicatiemiddel vaker inzetten. ‘Mobiele marketing kan het middel zijn om onze band met de consumenten te versterken’, aldus een woordvoerder. ‘Door deze actie hebben we het publiek bovendien actief laten weten dat wij het evenement sponsorden.’

Reageer op dit artikel