nieuws

Schotse vleesreclame op amazon.com

Industrienieuws

EDINBURGH – Het Schotse vleesschap Quality Meat Scotland neemt een proef met vleesreclame op de boekensite amazon.com.

Schotse vleesreclame op amazon.com

EDINBURGH – Het Schotse vleesschap Quality Meat Scotland neemt een proef met vleesreclame op de boekensite amazon.com.

De eerste resultaten zijn bemoedigend, zegt QMS. Ongeveer 60 procent van de bezoekers die doorklikken naar QMS (naar scotchbeefandlamb.com), downloaden daar ook het receptenboek waar de reclame om draait.

Schotse bezoekers
Het Schotse schap maakt gebruik van het profileringssysteem dat amazon.com toepast voor bezoekers van haar site. De advertenties worden alleen voorgeschoteld aan bezoekers uit Schotland die op amazon kijken naar voedingsproducten zoals kookboeken.

Laurent Vernet, hoofd marketing van Quality Meat Schotland denkt hiermee een interessant nieuw kanaal aangeboord te hebben. ‘Hoewel internetreclame makkelijker te meten is dan conventionele media, is het ontzettend moeilijk om het goed voor elkaar te krijgen.’

Dalende slachtcijfers
Volgens hem is internet alom aanwezig en is het een sleutelmedium voor reclame geworden. ‘Met de dalende slachtcijfers en de afname van de heffingssom die daarvan het gevolg is, moeten we er eens te meer voor zorgen elke cent goed te besteden.’

Internet biedt, aldus Vernet, de mogelijkheid om direct en exclusief te communiceren met ‘belangstellende consumenten’. ‘Alles wat ons een voordeel biedt in een overvolle markt is het proberen waard.’

Lees ook:
Nieuw internetspel ‘bewuste keuze’ (13 november 2008)
‘Kalfzvleezz eten iz níet zziek’ (6 november 2008)
Kipcampagne niet 100 procent oké (29 september 2008)
Offensief tegen foie gras: Folter een gans (14 december 2007)
Promotiecampagne name-and-shame (1 februari 2007)

Kijk in ons nieuwsoverzicht voor:
Alle berichten over internet
Alle berichten over vleescampagnes

Reageer op dit artikel

Gerelateerde tags

Lees voordat u gaat reageren de spelregels