nieuws

Purac schrijft weer zwarte cijfers

Industrienieuws

puracAMSTERDAM – CSM lijkt het lek bij ingrediëntenleverancier Purac gedicht te hebben. Na jaren van verlies schrijft de CSM-dochter weer zwarte cijfers.

De aantrekkende markt voor melkzuur en een ingrijpende reorganisatie hebben Purac het eerste half jaar goed gedaan.

In 2005 is Purac omgeturnd tot een meer marktgerichte organisatie, zo vertelt een woordvoerster van CSM. ‘De ondersteunende diensten in de Purac-vestigingen in Nederland en Spanje zijn afgestoten en er zijn drie business units gevormd: meat preservatives, food and nutrition en non-food.’

In die business units zijn R&D en marketing en sales dichter bij elkaar gaan zitten om de markt beter te bewerken, aldus de woordvoerster. Qua bedrijfsresultaat en omzet heeft de aanpak in de eerste half jaar al haar vruchten afgeworpen. Het resultaat bedroeg plus 6 procent; de omzet – 150,4 miljoen euro – ligt zo’n 10 miljoen hoger dan in de dezelfde periode vorig jaar.

Deze stijging is ook deels toe te schrijven aan de aantrekkende melkzuurmarkt. Met name de BU meat doet het goed. ‘Dit segment vertoont in Europa en in Azië een bovengemiddelde groei. Alleen de omzetgroei in de VS laat nog te wensen over.’

Lees ook:
Meer omzet CSM

Bitterkoekjes voor medewerkers Purac

Reageer op dit artikel