nieuws

Pr-bureau moet imago vleesbedrijf oppoetsen

Industrienieuws

NEW YORK – Het zwaar geplaagde Amerikaanse vleesbedrijf Agriprocessors heeft een beroemd reclamebureau ingehuurd om het imago weer op te krikken.

Pr-bureau moet imago vleesbedrijf oppoetsen

NEW YORK – Het zwaar geplaagde Amerikaanse vleesbedrijf Agriprocessors heeft een beroemd reclamebureau ingehuurd om het imago weer op te krikken.

De laatste maanden ligt het grootste koosjer vlees producerende bedrijf hevig onder vuur vanwege de arbeidsomstandigheden, inzet van illegalen en andere niet zo koosjere praktijken. Er wordt binnen de Amerikaanse Joodse gemeenschap zelfs opgeroepen tot een boycot van producten.

Het reclamebueau dat Agriprocessors heeft ingehuurd, 5W Public Relations, doet ondermeer de promotie van hip-hop-ster Snoop Dogg, maar ook van grote Joodse organisaties.

Overigens is er al weer kritiek gekomen op de imagocampagne. Rabbi Morris Allen, leider van de conservatieve Joodse organisaties stelt dat Agriprocessors werk moet maken van de arbeidsomstandigheden in de fabriek in Postville, in plaats van het imago met een reclamebureau weer op te poetsen.

Lees ook:
Celstraffen voor honderden illegale slachters (2 juni 2008)
Koosjere slachterij toch niet zo koosjer
 (13 mei 2008)

Kijk in ons nieuwsarchief voor:
Alle berichten over imago

 

Reageer op dit artikel

Gerelateerde tags

Lees voordat u gaat reageren de spelregels