nieuws

Oranjeproduct steeds gewilder

Industrienieuws

DONGEN – Oranjeproducten in de supermarkt worden steeds gewilder. Vorige week stopte gemiddeld ruim 1 op de 10 Nederlanders een aan het Nederlands voetbalelftal gelieerd product in zijn supermarktmandje.

Oranjeproduct steeds gewilder

DONGEN – Oranjeproducten in de supermarkt worden steeds gewilder. Vorige week stopte gemiddeld ruim 1 op de 10 Nederlanders een aan het Nederlands voetbalelftal gelieerd product in zijn supermarktmandje.

In de week ervoor lag het percentage nog op 6,5.

Dat blijkt uit cijfers van het marktonderzoeksbureau GfK. Vorige week zetten supermarkten 593 miljoen euro om, 8,4 procent meer dan in dezelfde week een jaar geleden.

Volgens berekeningen van het GfK hebben supermarkten daarmee 5 miljoen euro meer omgezet als gevolg van het EK.

Lees ook:
Vleesbedrijven afwachtend met EK-producten (4 juni 2008)
Oranje eet Apeldoorns kalfsvlees op EK (4 juni 2008)
Duizenden kilo’s vlees op EK voetbal (3 juni 2008)

Kijk in ons nieuwsarchief voor:
Alle berichten over voetbal 

Reageer op dit artikel

Gerelateerde tags

Lees voordat u gaat reageren de spelregels