nieuws

‘Omgeving vaak negatief over innovaties

Industrienieuws

DEN HAAG – Innovaties worden vaak gezien als een glas dat half leeg is, in plaats van half vol. Dat stelde Cees-Jan Adema van Pepsico International op het mini-symposium ‘Let op verborgen vetten’.

Adema, director public & government affairs Northern Europe van Pepsico International waarschuwde toekomstige productontwikkelaars, HBO-studenten bij de uitreiking van de HBO-prijsvraag Verborgen Vetten van het Voedingscentrum, dat de houding van de omgeving bij productinnovaties vaak niet positief is. ‘De vragen Waarom de innovatie niet eerder is gedaan en Waarom niet alle producten in één keer mee-geïnnoveerd zijn, zijn dan ook standaard kost.’

Adema vindt dat de omgeving de neiging heeft om te veel te kijken wat er nog meer had gekund, dan te kijken naar wat er gedaan is. ‘Dat is jammer, productinnovatie is namelijk een proces van stappen. Ontwikkelen heeft gewoon tijd nodig.’

Lees ook:
Broodje Bapao wint HBO-prijsvraag

Reageer op dit artikel