nieuws

Nieuw internetspel ‘bewuste keuze

Industrienieuws

DEN HAAG – LNV-minister Gerda Verburg heeft SuperShopper gelanceerd. Dit internetspelletje van het Voedingscentrum moet kinderen leren om gezonde en bewuste keuze te maken.

Nieuw internetspel ‘bewuste keuze

DEN HAAG – LNV-minister Gerda Verburg heeft  SuperShopper gelanceerd. Dit internetspelletje van het Voedingscentrum moet kinderen leren om gezonde en bewuste keuze te maken.

De SuperShopper is bedoeld voor kinderen van 10 tot en met 14 jaar. Daarbij lopen zij aan de hand van een boodschappenlijstje virtueel langs schappen met producten van diverse merken met verschillende herkomst en keurmerken.

Feedback
De kinderen krijgen tijden het boodschappen doen quizvragen, filmpjes en informatie over de producten in de winkel te zien. Aan de hand daarvan maken zij hun keuze.

Na het shoppen krijgen ze feedback over hun keuzes en krijgen ze uitleg over het effect van hun aankopen op hun gezondheid en op hun omgeving (milieu, dierenwelzijn en eerlijke handel).

Lees ook:
Interchicken komt met ‘Klavertje Kip’ (foto’s) (12 november 2008)
Tussensegment vlees lijkt nabij (12 november 2008)
‘Donald Duck mag wél vleesreclame maken’ (1 februari 2008)
‘Sony laat geit slachten voor game’ (30 april 2007)

Kijk in ons nieuwsoverzicht voor:
Alle berichten over game

Reageer op dit artikel

Gerelateerde tags

Lees voordat u gaat reageren de spelregels