nieuws

Marktaandeel Albert Heijn stagneert

Industrienieuws

ZAANDAM (ANP) – Het marktaandeel van supermarktketen Albert Heijn (AH) is in 2011 op vrijwel hetzelfde niveau uitgekomen als in 2010.

ZAANDAM (ANP) – Het marktaandeel van supermarktketen Albert Heijn (AH) is in 2011 op vrijwel hetzelfde niveau uitgekomen als in 2010.

Het aandeel, dat de afgelopen jaren altijd is gegroeid, kwam uit op 33,5 procent. Dat blijkt uit voorlopige cijfers van onderzoeksbureau Nielsen. In 2010 kwam de omzet een fractie hoger uit dan 33,5 en werd door Nielsen afgerond naar 33,6.

Het marktaandeel van de keten maakte een duik in het eerste kwartaal van vorig jaar, zo zei een woordvoerder van Ahold Europe, het moederbedrijf van Albert Heijn. In de maanden daarna was er steeds sprake van groei. Voor 2012 verwacht Albert Heijn, die al jaren de grootste is in Nederland, opnieuw groei van het marktaandeel te realiseren.

Nielsen stelt het marktaandeel van supermarkten vast op basis van omzetcijfers. Discounters als Lidl en Aldi verstrekken deze cijfers niet en daarom wordt hun marktaandeel op een andere manier vastgesteld.
 

Reageer op dit artikel

Gerelateerde tags

Lees voordat u gaat reageren de spelregels