nieuws

Krokettenmalaise? Niets van gemerkt!

Industrienieuws

Consument is nog lang niet kroketmoe, volgens snackfabrikantenTILBURG – Snackfabrikant Ad van Geloven ‘snapt niets’ van de uitspraken van Wessanens hoogste baas Ad Veenhof over de zogenaamde krokettenmalaise in Nederland.

Volgens directeur Hans Vermeulen van Ad van Geloven is het negatieve beeld dat Veenhof schetst niet overeenkomstig met de ervaring van de Tilburgse snackproducent.

‘We zijn stomverbaasd door Veenhofs uitspraken. Kroketten en frikandellen zijn nog steeds een solide basis voor een snackproducent. Misschien wil Veenhof af van de snackdivisie. Maar door dit soort uitspraken wordt die divisie wel minder waard’, aldus Vermeulen tegen de economische televisiezender RTL Z. Overigens wekt Wessanen volgens de snackfabrikant niet de indruk afstand te willen doen van de snacks. ‘Ze bevechten ons nog even hevig als altijd.’

Ook Cold Food in Oostzaan zegt Veenhofs verhaal niet te ondersteunen. ‘In Nederland rollen jaarlijks 350 miljoen kroketten van de band, ik kan me niet voorstellen dat die markt ineens is ingezakt’, meldt marketing-manager Jelle Molenaar in de Volkskrant.

Ook op deze site:
Beckers houdt vast aan klassieke snacks

Wessanen heeft last van ‘krokettenmalaise’

Omzet Wessanen daalt fors

Eerdere berichten over Wessanen:

Driewielers introduceren nieuwe snack

Wessanen zet in op eigen merken

Reageer op dit artikel