nieuws

Kipconsumptie zit in de lift

Industrienieuws

ZOETERMEER – Nederlanders eten weer meer kip. Dat blijkt uit cijfers van het marktonderzoeksbureau GfK die zijn aangekocht door de PVE.

Kipconsumptie zit in de lift

ZOETERMEER – Nederlanders eten langzaam maar zeker weer meer kip. Dat blijkt uit cijfers van het marktonderzoeksbureau GfK die zijn aangekocht door de PVE.

De kipconsumptie steeg in het derde kwartaal van dit jaar met 0,2 procent ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar. Consumenten aten niet alleen meer kip, maar gaven er ook meer aan uit ( +0,7 procent).

Overigens blijft de kipconsumptie over de eerste drie kwartalen van 2006 nog wel achter bij die van dezelfde periode in 2005. In de eerste zes maanden van dit jaar daalde de consumptie van pluimveevlees met 3,5 procent.

Snacks
De aankopen van kipsnacks en andere kipdelen zijn met name verantwoordelijk voor de gestegen consumptie. Deze afzet steeg met 21,5 procent en de bestedingen met 26,6 procent. Ook werd er 16 procent meer bewerkte gare kip gekocht. De consumptie van borst- en pootvlees zakte met respectievelijk en 7,1 procent 5 procent.

De stijging van de aankopen van kippenvlees, ging overigens ten koste van de roodvlees aankopen. Consumenten aten in het derde kwartaal 6,9 procent minder roodvlees.

Lees ook:
Nederlander eet minder kip (13 september 2006)

Of kijk in ons nieuwsoverzicht voor:
Alle berichten over kipconsumptie

Dossier Vogelgriep

Reageer op dit artikel