nieuws

Kiloknallers vlees leveren miljoenen op

Industrienieuws

DONGEN – Een kwart van de omzet die supermarkten vorig jaar verdienden met vlees en kip, komt uit stuntacties. In 2008 was dat ‘nog maar’ 19,4 procent.

Kiloknallers vlees leveren miljoenen op

DONGEN – Een kwart van de omzet die supermarkten vorig jaar verdienden met vlees en kip, komt uit stuntacties. In 2008 was dat ‘nog maar’ 19,4 procent.

Dat blijkt uit cijfers van marktonderzoeksbureau Gfk Panel Services.

Het aandeel van de aanbiedingen binnen de totale omzet van supermarkten, steeg fors van 11,6 procent in 2008 naar 14,5 procent.

De toegenomen promotiedruk wordt door Gfk verklaard uit de economische crisis. Die maakt dat consumenten vaker en meer supermarkten bezoeken om koopjes te vinden.

Ook bier
Naast vlees en gevogelte werd ook in het biersegment veel omzet uit aanbiedingen gehaald: 20,6 procent, tegen 17,2 procent een jaar eerder. Vlees, gevogelte en bier liggen voor de hand, aldus Gfk, omdat de omloopsnelheid hoog is.

Lees ook:
Vleessector: consument moet betalen voor duurzaam vlees (3 februari 2010)
Supers ‘kiloknallen’ maar door (11 januari 2010)
Albert Heijn geeft gratis vlees weg (6 januari 2010)

Kijk in ons nieuwsarchief voor:
Alle berichten over prijsstunts met vlees

 

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels