nieuws

Kalversector start campagne

Industrienieuws

DEN HAAG – De kalversector start een promotiecampagne voor kalfsvlees. Voor de nieuwe acties is een Commissie Informatiecampagne Kalfsvlees (CIK) in het leven geroepen.

Kalversector start campagne

DEN HAAG – De kalversector start een promotiecampagne voor kalfsvlees. Voor de nieuwe acties is een Commissie Informatiecampagne Kalfsvlees (CIK) in het leven geroepen.

In de commissie zitten vertegenwoordigers van de centrale organisatie voor de vleessector, LTO en het Productschap Vee en Vlees, meldt het Agrarisch Dagblad. Het informatieprogramma is gericht op Nederland, Italië en Duitsland. De campagne heeft ten doel om burgers, consumenten, horeca en vleesinkopers te informeren over de actuele gang van zaken bij de productie, verwerking en afzet van kalfsvlees.

Het doel is te laten zien welke inspanningen de bedrijven doen om betrouwbare en verantwoorde producten op de markt te brengen. Speerpunten zijn kwaliteitszorg en de controles hierop. Onder het motto ‘Kalfsvlees natuurlijk gecontroleerd’ verschijnen vanaf medio juni advertenties. De Centrale Organisatie voor de Vleessector (COV) is als indiener van het projectplan bij de EU eindverantwoordelijk voor de juiste uitvoering van de campagne.

Lees ook:
Export kalfsvlees naar Duitsland in de lift (24 juni 2010)
Oranje eet Nederlands kalfsvlees (11 juni 2010)

Kijk in ons nieuwsarchief voor:
Meer berichten over kalfsvlees 

Reageer op dit artikel

Gerelateerde tags

Lees voordat u gaat reageren de spelregels