nieuws

Johma verliest fors op eigen merk

Industrienieuws

LOSSER – Saladefabrikant Johma in Losser heeft afgelopen jaar fors marktaandeel verloren bij de eigen merken.

Johma verliest fors op eigen merk

LOSSER – Saladefabrikant Johma in Losser heeft afgelopen jaar fors marktaandeel verloren bij de eigen merken.

De winst is daardoor flink teruggelopen. Johma blijft met 26,8 procent wel marktleider bij de merkproducten. Dat meldt het moederbedrijf van Johma, de Britse voedingsfabrikant Uniq in het jaarverslag over 2007.

In augustus is een nieuw management aangesteld dat nu probeert de gang van zaken te verbeteren.

Problemen
Mede door de problemen in Nederland moest Uniq een buitengewone last van 15 miljoen euro afboeken voor herstructureringen in Noord-Europa en Frankrijk.

Het bedrijf is daarnaast nog eens 40 miljoen kwijt voor maatregelen in de Britse toetjesfabriek Minsterley die nog steeds niet naar behoren draait. De omzet ging van Uniq met 2,9 procent omhoog naar ruim 956 miljoen euro.

Lees ook:
Johma kiest voor rood (20 december 2007)
Johma krijgt impuls van Uniq (12 april 2007)

Kijk in ons nieuwsarchief voor:
Alle berichten over Johma

We hebben weer een nieuwe stelling!
‘Minister Verburg wil de vleessector meer laten betalen voor de keuringen van vee en vlees. De vleessector moet dit niet pikken.’ Stem hier

Reageer op dit artikel

Gerelateerde tags

Lees voordat u gaat reageren de spelregels