nieuws

Ik Kies Bewust groeit als kool

Industrienieuws

AMSTERDAM – Het aantal producten met het Ik Kies Bewust-logo is in twee jaar tijd verachtvoudigd. Dat blijkt uit een eerste inventarisatie sinds het tweejarig bestaan van het logo.

Ik Kies Bewust groeit als kool

AMSTERDAM – Het aantal producten met het Ik Kies Bewust-logo is in twee jaar tijd verachtvoudigd. Dat blijkt uit een eerste inventarisatie sinds het tweejarig bestaan van het logo.

Dat meldt het Algemeen Dagblad. Bij de lancering van het gezondheidslogo droegen 350 artikelen het keurmerk, nu ligt dat aantal op 2.700 items. 

Ook het aantal deelnemers aan het open programma is fors gestegen. Waren er begin 2007 bijna 40 deelnemers, inmiddels is dit opgelopen tot 105.

Minister Ab Klink van Volksgezondheid roemde het Ik Kies Bewust-logo in zijn vrijdag verschenen Voedingsnota. Hij hamerde erop dat voedselproducenten doorgaan met hun inspanningen om de hoeveelheid zout en verzadigd vet te verlagen.

Download hier de Voedingsnota

Lees ook:
Unoxworstjes niet meer met varkensvlees (7 juli 2008)
‘Vlees past in gezond eetpatroon’ (7 juli 2008)
Ik Kies Bewust-logo voor kroket en frikandel (18 januari 2008)

Bekijk ons nieuwsoverzicht voor:
Alle artikelen over Ik Kies Bewust

Reageer op dit artikel

Gerelateerde tags

Lees voordat u gaat reageren de spelregels