nieuws

Heinz: simpel communiceren bij recall

Industrienieuws

ZEIST – Heinz wil het bij incidenten eenvoudig houden voor de consument. Daarom heeft het bedrijf bij de terughaalactie van de Honig Pasta Maaltijdsalades niet gemeld dat alléén in de dressing Salmonella kon voorkomen.

Heinz: simpel communiceren bij recall

ZEIST – Heinz wil het bij incidenten eenvoudig houden voor de consument. Daarom heeft het bedrijf bij de terughaalactie van de Honig Pasta Maaltijdsalades niet gemeld dat alléén in de dressing Salmonella kon voorkomen. 

Dat meldt evmi.nl. De Pasta Maaltijdsalade Italiaans en de Pasta Maaltijdsalades Spaans bestaan uit 3 componenten: de droge pasta, uien en de dressing. In de dressing van de in april geïntroduceerde producten werd bij een controle Salmonella aangetroffen. ‘De consument ziet het echter als één product’, legt woordvoerder Peter Boterman uit.

Boterman stelt dat slechts 10 procent van de maaltijdsalades de consument kon hebben bereikt. Na de recall afgelopen vrijdag kreeg Honig dan ook minder dan 50 telefoontjes van consumenten.

Er is nog niet bekend welk ingrediënt uit de dressing besmet was met Salmonella. Daar doet Honig nog onderzoek naar. Boterman: ‘Maar de eerste focus is het goed afhandelen van de terughaalactie.’

Lees ook:
Honig waarschuwt voor Salmonella (9 juni 2008)

Weinig salmonella in NL-kalkoen (26 mei 2008)

Bekijk ons nieuwsoverzicht voor:
Alle artikelen over Salmonella

Reageer op dit artikel

Gerelateerde tags

Lees voordat u gaat reageren de spelregels