nieuws

Fusie Groupe Smithfield en Campofrío

Industrienieuws

MADRID – Stegemans moederbedrijf Groupe Smithfield wil zijn activiteiten samenvoegen met die van het Spaanse Campofrío.

Fusie Groupe Smithfield en Campofrío

MADRID – Stegemans moederbedrijf Groupe Smithfield wil zijn activiteiten samenvoegen met die van het Spaanse Campofrío.

Daarmee ontstaat een worst- en vleeswarenfabrikant met een omzet van ruim een miljard euro en vestigingen in Nederland, België, Frankrijk, Spanje, Portugal, Roemenië en Rusland.

Het Amerikaanse vleesconcern Smithfield Foods heeft al enkele jaren ongeveer een kwart van Campofrío in handen.

Groupe Smith is een joint venture van Smithfield Foods en Oaktree Capital Management. Deze Europese tak van Smithfield ontstond in 2006 door de samenvoeging van het Franse Groupe Jean Caby met de vleesactiviteiten van Sara Lee. Het bedrijf voert naast Stegeman ook vleeswarenmerken als Aoste en Marcassau en producten onder het merk van Weight Watchers.

Groupe Smithfield kwam met 6.200 werknemers vorig jaar op een omzet van 1,2 miljard euro en heeft vestigingen in Frankrijk, België, Portugal en Nederland.

Campofrío is het grootste vleesbedrijf van Spanje en boekte vorig jaar een omzet van 968 miljoen euro. De Spanjaarden exporteren hun producten naar meer dan veertig landen. Het nieuwe fusiebedrijf zou gaan werken onder de naam Campofrío.

Fusies
De aankondiging volgt op de overname van Grampian door Vion en het bericht eerder deze week dat het Braziliaanse Marfrig de Europese vleesactiviteiten van de OSI-groep – waaronder Albert van Zoonen in Schagen – overneemt.

Lees ook:
Expansie Braziliaanse vleesconcerns (24 juni 2008)
Braziliaanse Marfrig koopt Albert van Zoonen (24 juni 2008)
Overname maakt Vion echte vleesreus (7 mei 2008)
JBS koopt rundvleestak van Smithfield (6 maart 2008)

Kijk in ons nieuwsoverzicht voort:
Alle berichten over Smithfield 
Alle berichten over Stegeman

Reageer op dit artikel

Gerelateerde tags

Lees voordat u gaat reageren de spelregels