nieuws

Foodbedrijven mikken minder op kinderen

Industrienieuws

WASHINGTON – Tien grote spelers op de foodmarkt, waaronder Unilever en McDonald’s gaan kinderen in de VS vaker vertellen dat ze gezond moeten eten en leven.

Foodbedrijven mikken minder op kinderen

WASHINGTON – Tien grote spelers op de foodmarkt, waaronder Unilever en McDonald’s gaan kinderen in de VS vaker vertellen dat ze gezond moeten eten en leven.

De bedrijven, die goed zijn voor tweederde van het totaal aantal commercials en advertenties voor kinderproducten zullen in hun advertenties minder gebruik maken van bekende figuurtjes, adverteren op basisscholen wordt geschrapt en de online ‘advergames’ (spelletjes op de eigen website) gaan een gezonde leefstijl of gezonde producten promoten.

Minstens de helft van alle advertenties zullen in de toekomst een gezonde boodschap bevatten, hebben de tien bedrijven beloofd.

De bedrijven die op de gezonde toer gaan zijn: Cadbury Schweppes, Coca-Cola, General Mills Inc., Kellogg, Kraft Foods, McDonald’s, PepsiCo en Unilever.

Lees ook:
McDonald’s ontkent breuk met disney (9 mei 2006)

Of kijk in ons nieuwsoverzicht voor:
Alle berichten over obesitas

Reageer op dit artikel